Szkolenia internetowe dla dietetyków Paleta Diet

Blog

dr n. o zdr. Patrycja Kłósek
Skuteczne odchudzanie

Moda na zdrowy styl życia i szczupłą sylwetkę szerzy się w ostatnich latach coraz bardziej. W każdej galerii handlowej, w każdym mieście, napotykamy siłownie, kluby fitness, sklepy ze zdrową żywnością, ekologiczne stoiska, gabinety dietetyczne i sprzedaż suplementów odchudzających. Osoby z nadwagą otyłością często podejmują liczne próby redukcji masy ciała za nim uda im się schudnąć. Dlaczego tak się dzieje?

Diety cud, głodówki, środki pobudzające metabolizm, suplementy diety, intensywne ćwiczenia fizyczne- wszystko to zna prawie każdy z nas. Jak się okazuje klucz do sukcesu tkwi po prostu w zdrowym rozsądku. Nasz organizm zaprogramowany jest bowiem na racjonalizm. Umiarkowanie w jedzeniu i piciu mówi nam wiele.

Każdy z nas wie, że racjonalny system żywienia to podwaliny szczupłej i pięknej sylwetki.

Aby nasza tkanka tłuszczowa się nie odkładała musimy dostarczać do organizmu 5 posiłków dziennie o małych objętościach i w stałych porach. Każdy dzień powinno zaczynać się od śniadania inaczej mamy do czynienia z wysokim spadkiem stężenia glukozy we krwi i przy następnym posiłku organizm odłoży na zapas energię. Wszystkie posiłki należy urozmaicać.

Należy pamiętać o odpowiedniej porcji nabiału, produktów mlecznych, chudego mięsa, warzy, owoców, suchych roślinach roślin strączkowych i pełnoziarnistych produktach zbożnych. Pamiętajmy, że nie ma jednego produktu, który dostarczy nam wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Dieta kapuściana, ryżowa, ananasowa, arbuzowa już odeszły do lamusa. Szczególnie w wakacje musimy się odpowiednio nawadniać, ograniczajmy kawę, herbatę i alkohol. Słone przekąski, fast-food, żywność gotowa i słodycze to najwięksi nasi wrogowie w odchudzaniu.

Większość z nas zna te rady na pamięć? To dlaczego nie chudniemy? Brakuje nam bowiem wsparcia, osoby, która da nam energię do działania i merytorycznie poprowadzi nas przez cały proces odchudzania. Tym kimś jest dietetyk.

Osoba ta dostosowuje dietę uwzględniając naszą masę ciała, wiek, wzrost, przemianę materii, zapotrzebowanie energetyczne i upodobania żywieniowe. Wizyty kontrolne w gabinecie dietetycznym pozwalają na sprawdzanie i kontrolowanie efektów oraz jego wspieranie. W naszym gabinecie dietetycznym w Jaworznie, pacjenci czują, że są częścią drużyny. Razem z dietetykiem uczestniczą w procesie zmiany: sposobu myślenia, postrzegania siebie, zmieniają także swoje nawyki żywieniowe. Otyłość to choroba jak każda inna więc musimy zrozumieć, że należy ją leczyć profesjonalnie.

Autor:

dr n. o zdr. Patrycja Kłósek

Przeczytaj kolejne artykuły naszego eksperta