Szkolenia internetowe dla dietetyków Paleta Diet

Blog

dr n. o zdr. Patrycja Kłósek
Problemy dietetyków

Ostatnio na naszej stronie na Facebooku opublikowaliśmy post z ankietą w której mogliście się wypowiedzieć jakie problemy najczęściej Was spotykają w pracy w gabinecie dietetycznym i jak prowadzenie tego typu działalności jest postrzegane przez Was od kuchni. Zobacz ->

W odpowiedziach najczęściej padało stwierdzenie, że głównym problemem w Waszej pracy jest nieprawdziwa wiedza dotycząca dietetyki i żywienia, która jest szeroko dostępna dla pacjentów w Internecie. Wspomnieliście, że czasami Wasz autorytet jako specjalistów jest podważany, ponieważ pacjenci posiadają sprzeczne informacje na temat swojego schorzenia, które pochodzą z różnych źródeł. Wspomnieliście, że Polacy znają się na wszystkim a najlepiej na diecie.

Odpowiadając na te uwagi, myślę, że jedną z najważniejszych rzeczy jest budowanie naszego własnego autorytetu jako dietetyka w środowisku w którym prowadzi się działalność. Warto organizować dla pacjentów prelekcje, pogadanki żywieniowe, grupy wsparcia. Świetny efekt przynosi zaangażowanie do tego innych specjalistów i placówki typu biblioteka miejska, przedszkola, szkoły. Spotkania tego typu mogą być bezpłatne a ich celem jest przedstawienie Was jako eksperta w danym temacie. Pozytywny wizerunek stwarza też dobrze zorganizowana strona internetowa, na której prężnie działa blog tematyczny. Świetnie sprawdza się budowanie tekstu z zawarciem linków, odnośników, do źródeł, przejścia do dalszych artykułów, fanpage firmy, tak zwanych CTA (call to action– przycisk, który zachęca odbiorcę do kliknięcia w niego i prowadzi do akcji). Bardzo ważna jest edukacja pacjentów na wizytach, cierpliwe podejście, wyprowadzenie pacjenta z błędu, podając przykłady, tłumacząc jak ważne jest źródło z którego czerpiemy informacje. Ważna jest także edukacja dietetyka a nawet jego wizerunek aby skutecznie budować zaufanie pacjenta.

Kolejną rzeczą o której pisaliście jest angażowanie się w duże koszty przy otwarciu gabinetu nie posiadając jeszcze bazy pacjentów.

Oczywiście finanse są istotne. Stworzenie racjonalnego biznes planu także. Remont lokalu, analizator, ulotki, gadżety, komputer, strona internetowa, koszty stałe są bardzo duże. Natomiast otwierając działalność warto przed tym zacząć tak jak pisałam wyżej od budowania wizerunku. Za pomocą Facebooka można bezpłatnie prowadzić stronę, blog, budować grupę odbiorców, która w przyszłości może stać się Twoim bezpośrednim klientem jeśli zdobędziesz ich zaufanie i będziesz się angażować konsekwentnie w prowadzenie tego typu strony. Jest to proces długi i naprawdę trudny, obserwuje wiele stron związanych z tematyką zdrowia i widzę, że już po kilku miesiącach publikują posty coraz rzadziej, potem wcale. Musimy też pamiętać jak tworzyć posty, jak dobierać grupę docelową, tworzyć angażujące treści, dawać w nich wartość odbiorcy. Warto zaznaczyć także, że szacuje się, że około 80% treści internetowych to filmy, warto więc pokusić się o prowadzenie własnego kanału na You Tube.

Ostatnią kwestią, którą chciałabym poruszyć, jest problem, który oznaczyliście jako brak stałego kontaktu z klientem.

Pisaliście, że często pacjenci nie podtrzymują z Wami kontaktu po odbioru diety. Najlepszym rozwiązaniem tego jest wyznaczenie stałych wizyt kontrolnych aby odpowiednio wspierać i motywować swoich pacjentów. Stosowanie diety wymaga od nich wyjątkowego zaangażowania i niestety nie zawsze wszystkim możemy przez to pomóc ale z pewnością warto jest prowadzić szczerą i angażującą relacje z każdym naszym pacjentem. Dobrym rozwiązaniem jest podpisywanie na pierwszej wizycie kontraktów współpracy w których zamieścicie obowiązki dietetyka i obowiązki pacjenta oraz cele wspólnej pracy by wyznaczyć tor dla Waszego wspólnego działania.
Autor:

dr n. o zdr. Patrycja Kłósek

Przeczytaj kolejne artykuły naszego eksperta