Szkolenia internetowe dla dietetyków Paleta Diet

Blog

mgr Donata Krawczyk
Dobra lokalizacja gabinetu dietetycznego

Przed wyborem lokalizacji swojego gabinetu dietetycznego, najpierw powinno się dokonać analizy okolicy potencjalnego miejsca naszych usług, analizę konkurencji i potencjału gospodarczego. Bardzo istotne jest oszacowanie własnych możliwości finansowych, koszty najmu niektórych lokali w zależności od wielkości i prestiżu miasta mogą być bardzo wysokie. Warto zastanowić się czy dojazd dla pacjenta jest korzystny oraz czy są dostępne miejsca parkingowe. Warto zwrócić także uwagę, czy w pobliżu znajdują się również usługi, placówki medyczne gabinety fizjoterapeutów, kosmetologów, lekarzy, z którymi moglibyśmy nawiązać współpracę.

Duże miasto, aglomeracja to też duża konkurencja, warto uwzględnić w biznesplanie założenia potencjalnych przychodów aby rozważyć czy nie warto zlokalizować swój gabinet w mniejszym mieście z potencjałem, brakiem dostępności oferowanych przez nas usług i mniejszą konkurencyjnością.

Przy podjęciu decyzji wynajęcia gabinetu istotną kwestią jest jego wyposażenie (podstawowe takie jak biurko, krzesła) oraz dostępność niezbędnych pomieszczeń (zaplecze, poczekalnia, toaleta). Istotną informacją jest to czy wymagany jest remont.

Generalny remont lokalu jest kosztowny. Jednak w takiej sytuacji możemy negocjować stawki czynszu. Warto podjąć także negocjacje dotyczące okresu bezczynszowego na początku działalności. Finansowanie jest ważnym aspektem, który musimy wziąć pod uwagę. Przed rozpoczęciem działalności/ poszukiwaniami lokalu należy zrobić dokładną analizę kosztów stałych (co miesięcznych), dzięki temu dowiemy się jaką liczbę pacjentów w ciągu miesiąca musimy przyjąć aby utrzymać rentowność.

Każdy dietetyk będzie miał inne oczekiwania, co do lokalizacji i formy przyjmowania pacjentów. Dlatego poniżej przedstawiamy przykłady, alternatywy wynajmu gabinetów dietetycznych.

Gabinet prowadzony w domu

Taka forma ma swoje plusy i minusy. Plusem jest brak dodatkowych kosztów wynajęcia lokalu, oraz komfort pracy dietetyka, który nie musi dojeżdżać do pracy, jest to duża oszczędność czasu. Natomiast musimy również pamiętać o komforcie pacjenta. Dlatego bardzo istotne jest zadbanie o osobne wejście do gabinetu, aby pacjenci nie mijali się z innymi domownikami. Należałoby zapewnić wydzielone pomieszczenie na poczekalnię oraz toaletę. Trzeba również pomyśleć o dobrej reklamie i marketingu, aby zapewnić sobie bazę pacjentów.

Gabinet w przychodni/centrum medycznym

Taka lokalizacja gabinetu jest korzystna z punktu widzenia dostępności potencjalnych pacjentów, stosunkowo niski koszt wynajęcia gabinetu oraz możliwość zawarcia współpracy z lekarzami. Jednak dietetyk będący zainteresowany wynajmem gabinetu w przychodni medycznej powinien posiadać specjalność kliniczną. Do przychodni uczęszczają pacjenci z wieloma jednostkami chorobowymi, więc zapewne większość,z nich będzie do nas trafiać po zalecenia i dietę w danym schorzeniu.

Gabinet w klubie fitness/siłowni

To miejsce będzie idealnym rozwiązaniem dla dietetyka sportowego, posiadającego wiedzę w zakresie suplementacji oraz treningu. Dla trenera personalnego mającego dodatkowo wykształcenie dietetyczne, również to będzie bardzo korzystne. Plusem takiego działania jest niski koszt wynajęcia gabinetu, może być  to wydzielone pomieszczenie z analizatorem, biurkiem i krzesłami. Jednak osoby wymagające pomocy w chorobie i innych schorzeniach raczej nie skorzystają z usług dietetyka przyjmującego na siłowni, ponieważ będą przekonane, że zajmuje się on budowaniem masy mięśniowej i odchudzaniem. Dostępność potencjalnych klientów będzie atutem w wyborze takiej lokalizacji.

Gabinet w SPA, centrum kosmetologicznym

Taka lokalizacja z pewnością zapewni nam grupę pacjentów zainteresowanych poprawą wyglądu zewnętrznego, zmniejszeniem masy ciała. W większości będą to kobiety, których celem będzie zadbanie o sylwetkę. Jeżeli zadbamy o dobry kontakt
z personelem, a sam obiekt będzie prestiżowy i godny polecenia mamy większą szansę na osiągnięcie sukcesu. Nieodłącznym elementem, będzie również odpowiednia reklama naszych usług dietetycznych.

 

Dowiedź się więcej na szkoleniu Marketing i zarządzanie gabinetem dietetycznym

 

Autor:

mgr Donata Krawczyk

Przeczytaj kolejne artykuły naszego eksperta