Szkolenia internetowe dla dietetyków Paleta Diet

Blog

mgr Donata Krawczyk
Jak budować swoją wiarę we własne możliwości?

Pewnie nie raz czułeś/aś spadek sił, motywacji. Towarzyszyły Ci myśli ,,To i tak się nie uda, po co w ogóle zaczynać”, ,, To nie dla mnie, nie nadaje się do tego”. Czy wiesz, że to po prostu…nie prawda?

Życie to 10% tego co się może stać niespodziewanie, ale za 90% odpowiadasz TY!

Jak uwierzyć w siebie? Zacząć cieszyć się z życia ? Poniżej napisałam kluczowe punkty, które możesz wprowadzić już dziś, aby budować swoją pewność i wiarę we własne możliwości.

1. Sprecyzuj, nazwij to co chcesz osiągnąć

W erze internetu, chaosu, który nas otacza często podążamy za trendami, za tym co inni zadecydują, ale czy faktycznie jest to zgodne z tym czego ja chcę, czego ja oczekuję?

Żeby to zrozumieć potrzebujesz chwili wyciszenia uspokojenia własnych myśli.

Idź na spacer w ciche miejsce, posiedź chwilę w spokoju i zadaj sobie pytanie. Czego ja chcę?
W kontekście procesu odchudzania to może być chęć uzyskania szczupłej sylwetki- takiej w której kiedyś się dobrze czułaś, a może kwestia poprawy zdrowia, bo ostatnio Twoje samopoczucie nie jest dobre i wiesz, że musisz coś z tym zrobić.

2. Bądź konsekwentny/a w swoich działaniach

Jeżeli już wiesz co chcesz osiągnąć, wyobraziłeś/aś sobie moment, uczucie zrealizowania celu i wiesz, że chcesz to poczuć naprawdę- pielęgnuj to.
Zaplanuj małe cele, które przybliżą Cię do osiągnięcia głównego i bądź konsekwentna/y. To pozwoli Ci żyć w zgodzie z samym sobą, nie oszukuj sam/a siebie, bo zostaniesz w tym samym miejscu co na początku.

Jeżeli postanowiłeś/aś się odchudzać i zrzucić nadmiar zbędnych kilogramów, świadomie dokonuj wyborów.

To długa i kręta droga, nigdy prosta jak autostrada. Naucz się odmawiać kolejnego słodkiego ciasta w kawiarni skoro wiesz, że to oddala Cię od osiągnięcia celu. Możesz iść na spotkanie z przyjaciółmi i cieszyć się ich towarzystwem. Myśl, że jest to okazja do zjedzenia czegoś słodkiego nie może Cię zdominować!

3. Próbuj nowych rzeczy, krok po kroku działaj, ucz się na swoich błędach

Nie bój się podejmować decyzji, których się obawiasz. Lęk to normalne zjawisko przed nieznanym. Jednak nigdy nie dowiesz się co się wydarzy, jeżeli nie podejmiesz ryzyka! Nie popadaj w załamanie gdy coś Ci się nie uda. Nie znam osoby, której wszystko się udaje. Przytoczę tu cytat Napoleona Hilla

,, Każda porażka niesie w sobie ziarno równej lub nawet większej korzyści’’ .

Przykład z życia codziennego. Pewnego dnia chciałam sobie zrobić dietetyczne ciasto, bo dawno nie jadłam nic słodkiego. Jest to świetna alternatywa na kupowanie gotowych przetworzonych słodkości. Jeżeli to jeden kawałek w ramach podwieczorku to nic się nie stanie, a zaspokoisz swoją ochotę na słodkie. Mianowicie wszystko robiłam według przepisu, a ciasto nie wyszło, rozpadało się, a moja frustracja narastała i nie wiedziałam co dalej. Wzięłam głęboki oddech i pomyślałam, że to przecież nie koniec świata! Spróbowałam jeszcze raz, przeczytałam przepis, może coś przeoczyłam- uwierzyłam w siebie. Tym razem wyszło i wszystkim w rodzinie smakowało! Już wiem co zrobiłam źle, pomieszałam proporcje, ale już będę wiedzieć na co uważać następnym razem.

Często na pierwszy rzut oka błahe sprawy, mogą w nas wzbudzać sporo emocji.

Nie raz w gabinecie mówicie mi, że nie wyszedł Wam jakiś przepis zdenerwowałyście się i potem w nerwach zjadłyście coś niedozwolonego… Dlatego kluczem jest opanowanie swoich emocji i racjonalne myślenie, jest to trudne, ale skuteczne, więc za każdym razem staraj się o tym myśleć. Uczenie się na swoich błędach sprawia, że nie powielasz ich w przyszłości i dzięki temu jesteś silniejsza/y!

4. Nie poddawaj się!

Nie raz się zdarzy, że nie będziesz się trzymać planu w 100%. Ale co z tego? Przenalizuj swój dzień z czego jesteś dumna, a co musisz poprawić? I co? W cale nie było tak źle. Jadłaś regularnie, tylko zapomniałaś o piciu wody, skusiłaś się na cukierka i nie poszłaś na trening. Nic się nie dzieje. Pomyśl, że następnym razem ustawisz sobie przypomnienie o piciu wody i odmówisz cukierka!

Nie byłaś na treningu dlaczego? Zabrakło czasu czy chęci? Pomyśl, że w następnym tygodniu dasz czadu na fitnessie i poczujesz się bosko!

Rozmawiaj ze sobą planuj i nie skreślaj wszystkiego od razu.

Pamiętaj, konsekwentna realizacja planu, świadomość tego, że jesteś w stanie mierzyć się z codziennymi wyzwaniami buduje Twoją wiarę w siebie!

Autor:

mgr Donata Krawczyk

Przeczytaj kolejne artykuły naszego eksperta