Szkolenia internetowe dla dietetyków Paleta Diet

Blog

mgr Donata Krawczyk
Porażka jest elementem sukcesu

Przedstawię Ci pewną historię:

Pani Ania rozpoczęła wyzwanie dotyczące codziennych treningów przez okres miesiąca. Jej motywacja była na bardzo wysokim poziomie. W końcu postanowiła coś dla siebie zrobić, była podekscytowana i szczęśliwa, że ma więcej czasu dla siebie odkąd zmieniła pracę na lepszą, w której się spełnia w 100%. Jest człowiekiem zadaniowym i z reguły wiele rzeczy, które zaplanuje udaje jej się zrealizować. Pierwsze 2 tygodnie minęły w zawrotnym tempie, ale wszystko szło według ustaleń, codzienny trening był zaliczony i samopoczucie Pani Ani było dobre. Niespodziewanie pewnego dnia zadzwoniła do niej siostra, która poinformowała ją, że ma wolny tydzień i z chęcią ją odwiedzi. Pani Ani towarzyszyły mieszane emocje. Z jednej strony cieszyła się, z wizyty siostry, z drugiej strony wiedziała, że jej poukładany harmonogram dnia legnie w gruzach. Przez pierwsze trzy dni udało się kontynuować ćwiczenia, ale potem więcej czasu chciała poświęcić dla siostry, odpuściła i ominęła 4 dni treningów. Złość, frustracja, bo przez to od razu zobaczyła więcej kilogramów na wadze- skusiła się na puchar lodów, a przecież podczas ćwiczeń miała trzymać diety. Do końca odwiedzin siostry jej humor był na poziomie poniżej 0. Pani Ania zaprzestała ćwiczeń, bo nie widziała już w tym najmniejszego sensu. Czuła, że wszystko zaprzepaściła i zawiodła samą siebie…

Jakie wnioski można wyciągnąć z tej historii…

Cóż, na pewno kierowanie się zasadą wszystko albo nic, nie jest dobrą metodą, która będzie pomocna w osiągnięciu celu. Pani Ania nie straciła wiele, wbrew jej odczuciu! Ustawiła sobie poprzeczkę zbyt wysoko i patrzyła na siebie zbyt krytycznym okiem.

Gdyby po prostu uznała pobyt siostry, jako przerwę w ćwiczeniach, cieszyła się jej towarzystwem, a potem wróciła by do ćwiczeń, świat by się nie zawalił! Wręcz przeciwnie czas pędzi dalej.

Zastanówmy się jaka będzie lepsza korzyść

– zaprzestanie wykonywania ćwiczeń, stosowania diety i pozostanie w punkcie wyjścia, czy uznanie tej sytuacji jako przerwy, zmiany planów i kontynuowanie ćwiczeń i diety jako dalszej pracy nad sobą. Rozwiązanie drugie doprowadzi do osiągnięcia celu. Tutaj można przytoczyć takie stwierdzenie, że porażka jest elementem sukcesu. Tylko zaakceptowanie jej i przygotowanie się na ewentualną zmianę biegu wydarzeń, pozwoli na ciągłe dążenie do celu.

Pamiętajcie! Jesteśmy tylko ludźmi każdy z nas popełnia błędy. Myślisz, że wielu znanym osobom, którym udało się osiągnąć sukces nigdy nie podwinęła się noga?

,,Czasami jesteśmy już o włos od osiągnięcia wymarzonego celu, jednak w ostatniej chwili coś się nie udaje. To jednak nie powód, by się poddać. O porażce można mówić dopiero wtedy, gdy rezygnujemy z podjęcia kolejnej próby”. Nick Vujicic

Podczas procesu odchudzania, pacjenci często mają chwile załamania. Zdarzają się różne sytuacje życiowe, które wyzwalają wiele emocji… Ważne jest, aby patrzeć na zmianę stylu życia długofalowo. Ustalenie celu na początku tej drogi jest kluczowe. Nawet jak zdarzą się gorsze chwile- bądź wytrwały powiedz ,,PRZECIEŻ JA PO COŚ TO ROBIĘ”! Przypomnij sobie to, co chcesz osiągnąć. Wyobraź sobie tą chwilę. Jeżeli pewna sytuacja będzie wymagała zrobienia kroku w tył, to go zrób!!! Czasem, trzeba go wykonać, aby następnie przesunąć się 3 kroki bliżej celu..

Autor:

mgr Donata Krawczyk

Przeczytaj kolejne artykuły naszego eksperta