Szkolenia internetowe dla dietetyków Paleta Diet

Blog

mgr Donata Krawczyk
Robisz to dla siebie, czy chcesz zadowolić innych?

Często na wizytach pacjenci mówią, że przyszli na wizytę bo… żona kazała, lekarz zasugerował, że powinienem schudnąć, bratu się udało to ja mu pokażę! Czy takie podejście może zaowocować długotrwałą współpracą?

I tak i nie…
Jeżeli w trakcie procesu zmiany ta motywacja zewnętrzna, przeobrazi się w wewnętrzną to osiągnięcie celu może być bardziej realne. Natomiast jeżeli, Ty tego nie czujesz, tylko robisz to pod presją i przymusem, to małe szanse, że może się udać…

Wyobraź sobie, że nie lubisz biegać. Mimo to wychodzisz no bo inni to robią. Myślisz-może to nie takie trudne. Po 4 razie wkurzasz się i stwierdzasz, że to nie to -odpuszczasz. Wtedy zastanów się, co sprawia Ci przyjemność- jaka sportowa aktywność? Może codzienne bieganie to nie to, ale już 2-3 razy w tygodniu szybki spacer lub aerobik to już coś?

Nie rezygnuj, tylko stwórz inne rozwiązanie!

To, że dla kogoś coś jest dobre nie znaczy, że musi sprawdzić się u Ciebie.

Tak samo, jeżeli Twojemu bratu się udało schudnąć 10 kg w 2 miesiące natomiast Ty zacząłeś i po miesiącu masz tylko 3kg w dół i już chcesz zrezygnować. Pomyśl jaki to ma sens.
Rezygnujesz tylko w oparciu o wynik Twojego brata? Dlatego, bo myślisz, że jesteś do niczego, bo on już tyle schudł, a ty po miesiącu dopiero 3kg, a gdzie tam 10?

Przecież, to są myśli- nie FAKTY.

Faktem jest to, że każdy organizm jest inny, to ile zrzucisz zależy również od Twojej pracy jaką wykonujesz, czy uprawiasz dodatkową aktywność fizyczną, czy miałeś wcześniej próby odchudzania itd.
Nawet jak zrzucisz w 2 miesiące 6kg to też już jakaś zmiana i zdrowy spadek masy ciała.
Czy przez to, już nie czujesz się lepiej? Nie zauważyłeś zmiany w wyglądzie i samopoczuciu? Chyba raczej tak. To po co tracisz swoją energię i obniżasz swoje poczucie własnej wartości rozmyślając i się denerwujesz? Co chce przez to powiedzieć?

Otóż to, że jeżeli idziesz w proces zmiany stylu życia i chcesz schudnąć to spróbuj poczuć, że działania które podejmujesz są dla Ciebie dobre! Nawet jeżeli to wymaga wysiłku- nic nie przychodzi za darmo. Uświadom sobie, że robisz to dla SIEBIE, nie dla innych! Słuchaj swojego organizmu zauważ jak zmienia się Twoje ciało i zachowania, wybory żywieniowe, automatyzmy z przeszłości, ćwicz silną wole. Nie na już, nie od razu ale stopniowo. Czas i tak przeleci, a to co z nim zrobisz zależy od Ciebie.

Autor:

mgr Donata Krawczyk

Przeczytaj kolejne artykuły naszego eksperta