Szkolenia internetowe dla dietetyków Paleta Diet

Blog

mgr Donata Krawczyk
Samoakceptacja. Co przez to rozumiesz?

Przeraża mnie jak mało osób potrafi powiedzieć: ,,Tak akceptuje samego siebie”. Macie prawo mieć trudność tak myśleć. Natomiast czy zastanawialiście się skąd to się bierze ? Towarzyszące nam od lat stwierdzenia: ,,Zobacz jak Ania wygląda’’. ,,Nie możesz być bardziej uważny jak Adam’’!?Mogą wpływać na to jak postrzegamy siebie…

Ciągłe porównywania, dookoła wyścigi kanonów piękna, doprowadziły, że czasem wyjście w dresie do sklepu wprawia nas w zakłopotanie, bo kto sobie co o mnie pomyśli…ważne ze Ty się z tym dobrze czujesz!!! To, że się malujesz, bo lubisz to robić i czujesz się pewniej, w porządku.

Każda kobieta jak podkreśli swoją urodę chyba od razu poczuje się lepiej (ja również) ale jeżeli malujesz się, bo masz przeczucie, że nie powinnaś wychodzić bez makijażu z domu, bo to nie wypada, to nie tędy droga.

To że zaakceptujesz samego siebie nie wiąże się z tym, że przestaniesz o siebie dbać! To mylne przeczucie. Możesz nadal kontynuować zdrowy styl życia, być aktywnym fizycznie, wybrać godzinny spacer lub rower, bo masz akurat na to ochotę. Nie siłownię, bo tak inni robią i w sumie jej nie lubisz ale, żeby schudnąć musisz tam chodzić prawda? Nie, nie musisz, masz prawo co do wyboru aktywności jaka Ci sprawia przyjemność.

Co da Ci samoakceptacja?

Zmieni podejście do działań które podejmujesz codziennie, doda Ci wolności myśli i więcej radości. Z pewnością sprawi, że unikniesz dodatkowych myśli, które Cię nękają.
,,Po co Ci te ciasto wieczorem musiałaś/eś je zjeść tak !?? Jutro godzina bieżni obowiązkowo!” Zamiast tego zastanów się dlaczego je zjadłeś/as? Może zapomniałeś/aś zjeść obiadu, co było ryzykowne i sięgnęłaś/eś w chwili słabości po ciasto, ze zmęczenia ?
Wyciągnij wnioski zapisz sobie punkt o konieczności zabierania obiadu do pracy, przez co unikniesz pokusy pod koniec dnia. Idź pobiegać na pół godziny jak czas pozwoli i Twoja energia, bądź dla siebie mniej krytyczny.

Zanalizuj swoje postępowanie i szukaj rozwiązania nie wymówki.
Działaj dalej i ciesz się zmianą, ale z szacunkiem do samego siebie.

Autor:

mgr Donata Krawczyk

Przeczytaj kolejne artykuły naszego eksperta