Szkolenia internetowe dla dietetyków Paleta Diet

Przepisy


Obiady – Kotlety z kaszy bulgur

Składniki na 4 porcje:
  • jajko (1 sztuka)
  • kasza bulgur (1 szklanka)
  • mąka pełnoziarnista (1 łyżka)
  • natka pietruszki (1 pęczek)
  • marchew (1 sztuka)
  • limonka (1 sztuka)
  • sól, pieprz ziołowy (po ½ łyżeczki)
  • oliwa z oliwek (1 łyżka)
Przygotowanie:

Kaszę bulgur ugotuj zgodnie z instrukcją podaną na opakowaniu. Ugotowaną kaszę bulgur umieść w misie blendera. Dodaj posiekaną natkę pietruszki, pokrojoną na drobne kawałki marchew, jajko, mąkę pełnoziarnistą, sok wyciśnięty z ½ limonki oraz przyprawy. Całość blendujemy na jednolitą masę. Z powstałej masy formuj niewielkie okrągłe lekko spłaszczone kotlety. Następnie układaj na papierze do pieczenia w odstępach ok 3-4 cm. Piecz w piekarniku w temp 180 stopni C przez 20 minut. Podawaj z sałatką z świeżych warzyw, skropioną oliwą i resztą soku z limonki.